頂廣告

2009年1月13日星期二

Wedding music (Bertie Higgins - Casablanca)





















Casablanca
Bertie Higgins




I fell in love with you watching Casablanca

Back row of the drive-in show in the flickering light

Popcorn and cokes beneath the stars

Became champagne and caviar

Making love on a long hot summers night



I thought you fell in love with me watching Casablanca

Holding hands 'neath the paddle fans in Rick's candlelit cafe

Hiding in the shadows from the spots

Moroccan moonlight in your eyes

Making magic at the movies in my old Chevrolet



Oh! A kiss is still a kiss in Casablanca

But a kiss is not a kiss without your sigh

Please come back to me in Casablanca

I love you more and more each day as time goes by



I guess there're many broken hearts in Casablanca

You know I've never really been there

So, I don't know

I guess our love story will never be seen on the big wide silver screen

But it hurt just as bad when I had to watch you go



I love you more and more each day as time goes by
卡薩布蘭加
柏帝希金斯




看著「北非諜影」這部電影時,我愛上了你

當時汽車電影院的後排光影閃爍

在星光下,爆米花和可樂

變成了香檳和魚子醬

我倆在漫長而燠熱的夏夜裡共享魚水之歡



看「北非諜影」時,我以為你愛上了我

在燭光搖曳的瑞克咖啡館裡的吊扇下牽著手

我們躲在聚光燈照不到的陰影裡

你的眼裡映著摩洛哥的月光

隨著電影在我那輛老舊的雪佛蘭裡製造神奇



噢!「北非諜影」裡的親吻依舊

但沒有你的嘆息,吻已不成吻

在卡薩布蘭加的時光裡,請回到我身邊

隨著時間消逝,我一天比一天更愛你



我猜,在卡薩布蘭加有很多傷心人

你知道我從未到過那兒

因此,我不明白

我想,我倆的愛情故事絕不會被搬上銀幕

但當我不得不看著你離去,我也感受到那股傷痛



隨著時間消逝,我一
天比一天更愛你

沒有留言:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

100 Top Classic Love Songs